Základní informace o systému

Systém MPV (Microware Plánování výroby) je propracovaný systém řízení výroby vyvíjený naší společností od roku 2013 ve spolupráci s firmami Josef ŠEBEK a INTEBO s.r.o. a tamtéž testován a provozován v ostrém produkčním provozu kovo a truhlářské výroby.

Systém MPV je určen pro plánování, řízení a sledování výroby ve vazbě na ekonomický systém (ES) a docházkový systém (DS) (volitelně). Je určen především pro menší a střední firmy z oblasti výroby, obchodu a služeb, které hledají standardní a kompletní řešení v dobrém poměru cena/výkon s možností hostování řešení v cloudu a nebo s lokálním provozem.

Komplexní řešení v oblasti  výroby, zakázky, operace ve výrobě, sledování nákladů na zakázky, evidence výroby a sledování skladů ve spolupráci s ES

S ohledem na požadavky nasazení a správy systému a zároveň jeho flexibility (možnosti doplnění a rozšíření) byly pro jeho vývoj zvolena technologie PHP/Java Script zajišťující zpracování převážné části požadavků na straně serveru.

PHP – Jedná se o technologii, která zajišťuje dynamičnost a flexibilitu internetových stánek. Je nezávislá na používaných platformách, protože je prováděna na straně serveru a ke klientovi je odesílán již „čistý“ kód HTML (XHTML). Jako databázový základ je použita ověřená a stabilní databáze MySQL –

MySQL je v současnosti asi nejrozšířenější relační databáze na internetu, která vyniká zejména svou rychlostí a stabilitou. Struktura je tvořena soustavou propojených tabulek, kde jsou jednotlivé záznamy vkládány do řádků a sloupce určují jméno a datový typ.

 

Probrali jsme zde základní vývojové prostředí ale nezmínili jsme, že díky zvolené platformě jsme schopni provozovat systém jak na Linuxu (což je řekněme domovské prostředí) tak i na serverové platformě Windows. Jak je jistě známo výhodou použití Linux platformy je výrazná úspora nákladů na pořízení a provoz.

Jaký operační systém je pro Vás vhodný navrhneme v případě zájmu po vyhodnocení požadavků na provoz systému.

Zde je také dobré poznamenat, že vývoj stále běží a v této chvíli zvažujeme i verzi klient server na bázi spustitelného programu na straně klienta a s podporou serverových a databázových procedur na straně serveru. Česky? Aplikace nepoběží v prohlížeči ale bude se instalovat  na použitou platformu tedy Windows, Linux, Apple a bude zabezpečeně komunikovat s databázovým serverem umístěným lokálně ve Vaší firmě nebo v cloudu.

Možnosti a funkce systému

 

Zde je potřeba poznamenat, že systém je od první programové řádky kódu projektován tak aby jej bylo možno upravovat a pokud jde o vazbu na ES a DS, tato je jak již bylo řečeno, volitelná nic méně doporučená. Na rozdíl od jiných systémů jsme přesvědčeni, že „každý má dělat to co umí nejlépe“ a tedy proč programovat lepší či horší skladové hospodářství, když toto stejně máte ve Vašem účetním systému a je jedno zda využíváte Flexibee, Money, Pohodu a nebo SAP. Nu a proč zjišťovat zda je pracovník v práci jinak, než se dotázat docházkového systému? Tyto vazby zajišťují naše zakázkové moduly pro Windows nebo Linux programované v C++ nebo Delphi.

Systém je instalován na produkčním serveru (pro případný další vývoj či rozsáhlejší úpravy vyžadujeme vývojový/testovací server nebo virtuální server) na platformě standardně Linux 64 bit Ubuntu. (volitelně Windows)

V zásadě je jedno zda je server v Cloudu na Internetu nebo lokálně ve Vaší síti, tedy pokud máte kvalitní a stabilní internetové připojení. Pokud si zde odpovíte, že ne, pak je lepší nasadit lokálně. Potom ovšem přicházíte o možnost ekonomicky výhodnějšího řešení SaaS (Software jako služba), tedy aplikace na našich serverech s přístupem přes Internet.

Náš systém rozlišuje přístup osob do systému na uživatele a pracovníky. Uživatelem budiž rozuměna oprávněná osoba firmy, k práci se systémem. Pracovník je osobou, která je rovněž uvnitř firmy (zaměstnanec, OSVČ, agenturní pracovník) ale nemá oprávnění k přístupu do systému MPV a je ve vztahu k systému pouze evidenční entitou.

Pro uživatele je připraven detailní systém oprávnění, kdy firemní administrátor může nastavit možnosti přístupu a práce do úrovně jednotlivých položek formuláře, formuláře a menu skrýt nebo omezit jen na čtení, nastavovat a definovat role, pro snadnější přidělování práv atp. a to tak detailně, že samozřejmě existuje způsob kdy jednou zapsaná data nemůže editovat ani ten kdo je zapsal, ale jen určená osoba atp. Nikoli nezajímavou vlastností je i fakt, že veškeré změny všech položek jsou evidování a spojeny s uživatelem, časem, a i místem připojení. Dále jsou evidovány všechny destruktivní požadavky typu výmaz dat atp. No vlastně výmaz dat vlastně neexistuje, po vzoru bankovních systému lze data pouze zneplatnit ale nikoli vymazat.

Ve světle náročného makroekonomického prostředí si dovolujeme Vás informovat o navýšení ceny našich služeb o 10% z ceny bez DPH a to od 1.10.2022

K uvedenému kroku přistupujeme po zralém uvážení s tím, že je nutný pro zachování vysokého standardu našich služeb.

Bohužel vývoj situace naznačuje, že po vyhodnocení na konci tohoto roku, nebude na základě ekonomických ukazatelů a cen vstupů navýšení poslední.

Děkujeme za pochopení